Στην Ελβετία, οι συνομιλίες μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν εμφανίζονται να “παγώνουν/κολλάνε” έπειτα από τις δηλώσεις και απειλές του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ προς Ιρανούς αξιωματούχους διαπραγματευτές. Σύμφωνα με ρεπορτάζ που επικαλούνται ιρανικές πηγές, οι διαπραγματεύσεις διακόπτονται αλλά δεν έχουν οριστικά ολοκληρωθεί, ενώ συνεχίζονται παρασκηνιακές επαφές με στόχο την επιστροφή των δύο πλευρών στο διπλωματικό τραπέζι. Αναφέρεται επίσης ότι η ιρανική αντιπροσωπεία ενδέχεται να αποχώρησε από τον χώρο διαμαρτυρόμενη, με ορισμένα στοιχεία να παρουσιάζουν ότι αυτό συνδέεται με συνέχιση κατ’ ιδίαν συνομιλιών.

Ο Τραμπ, σε τηλεφωνική επικοινωνία με το Fox News, προειδοποιεί ότι οι ΗΠΑ “μπορεί να καταλάβουν” τα Στενά του Ορμούζ και κάνει λόγο για διόδια/αντίποινα, ενώ λέει στους Ιρανούς ότι “δεν θα έχουν χώρα” και ότι δεν θα επιστρέψουν καν στη χώρα τους. Αντίστοιχα, ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν Μοχαμάντ Μπαγέρ Γκαλιμπάφ δηλώνει ότι οι απειλές δεν έχουν αξία και ότι οι ένοπλες δυνάμεις του Ιράν είναι έτοιμες να απαντήσουν.

Στον πρώτο γύρο, οι συζητήσεις περιγράφονται ότι αφορούν τήρηση μνημονίου και ζητήματα όπως δεσμευμένα περιουσιακά στοιχεία και προσωρινές ρυθμίσεις κυρώσεων/εξαιρέσεων για το πετρέλαιο, καθώς και την κατάσταση στον Λίβανο.